Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Miejski w Pyzdrach, ul. Taczanowskiego 1, Urząd Stanu Cywilnego
pokój nr 2 , tel. 63 2768 333 wew. 127
e-mail: ewl@pyzdry.pl
Godziny otwarcia:
– poniedziałki 8.00-16.00
– od wtorku do piątku 7.15-15.15
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek – druk, w którym należy wykazać interes prawny.
– Kserokopia dokumentów świadczących o interesie prawnym w pozyskaniu danych.
– Uwiarygodnienie interesu faktycznego w otrzymaniu danych (w przypadku nie wykazania interesu prawnego).
– Dowód dokonania opłaty.
MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU DOKUMENTÓW
Złożenie dokumentów: Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 2
Odbiór dokumentów: Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 2
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Informację o danych z rejestru mieszkańców lub rejestru zamieszkania cudzoziemców uzyskuje się w terminie do 7 dni od daty wpływu wniosku.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wnosząc o udostępnienie danych z rejestru, należy wskazać podstawę prawną upoważniającą do otrzymania danych osobowych lub uzasadnioną potrzebę żądania ich udostępnienia, a także wskazać informacje o osobie umożliwiające wyszukanie w zbiorze żądanych informacji,
a ponadto wskazać zakres żądanych informacji.
Odmowa udostępnienia danych osobowych następuje w drodze decyzji administracyjnej.
OPŁATY
Opłata za udostępnienie jednostkowych danych z rejestrów (dotyczy jednej osoby lub imion
i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem) wynosi 31,- zł.
W przypadku, gdy strona działa przez pełnomocnika – 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa. Składający wniosek lub pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód zapłaty.
Opłatę tę wnosi się na rachunek bankowy organu udostępniającego dane.
Wpłat należy dokonać przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Pyzdrach,
numer konta: 53 9681 0002 3300 0101 0016 0880
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie składa się za pośrednictwem Burmistrza Pyzdr.
PODSTAWA PRAWNA
– ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
(t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 274 z późn. zm.),
– ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 572 z późn. zm.),
– ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
(t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
(Dz. U. z 2019 r. poz. 1781)
– rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz. U. poz. 2482)
– rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego
(Dz. U. z 2019 r. poz. 1212).
Załączniki:
Metryka
- opublikował: Aleksander Ciesielskidata publikacji: 2025-06-12 10:40