Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Pyzdrach

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.pyzdry.pl

Treść strony

Deklaracja dostępności

Gmina i Miasto Pyzdry zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy i Miasta Pyzdry.

Data publikacji strony internetowej: 2020-08-17. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-09-14.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Wśród opublikowanych dokumentów 235 plików PDF nie posiada warstwy tekstowej - pliki będą sukcesywnie dostosowywane. W strukturze Biuletynu znajduje się 513 podstron o identycznych nazwach i/lub pozbawione sensu poza kontekstem (którym są nadrzędne strony) - nazwy podstron będą sukcesywnie uzupełniane.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-08-17. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2022-09-14.

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: extranet Joanna Paździerska.

Skróty klawiaturowe

Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):

  • 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
  • 1 - wywołanie strony głównej,
  • 2 - przejście do menu głównego,
  • 3 - przejście do treści strony,
  • 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
  • 5 - przejście do wyszukiwarki,
  • 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
  • 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.

Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:

  • Windows
    • Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
    • Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
    • Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
  • Linux
    • Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
    • Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
  • macOS
    • Safari: Ctrl + litera/cyfra
    • Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
    • Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
    • Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Aleksander Ciesielski, zp@pyzdry.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 63 276 83 33 wew. 110. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Miejskiego w Pyzdrach przy ul. Taczanowskiego 1 wyposażony jest w dwa wejścia: wejście główne od strony ulicy Magistrackiej, drugie od ulicy Taczanowskiego. Do wejść prowadzą schody, nie ma pochylni czy też platformy. W budynku nie ma windy. Dla ułatwienia dostępu do budynku zamontowany jest dzwonek przed wejściem w celu przywołania osoby dyżurującej w godzinach pracy urzędu. Budynek posiada parter, I piętro oraz II piętro. Na każdej kondygnacji znajdują się pomieszczenia biurowe. Jest tablica kontrastowa ze wskazaniem referatów zamieszczona na ścianie po wejściu do budynku. Komunikacja miedzy kondygnacjami odbywa się poprzez klatkę schodową. Nie ma toalety dla osób niepełnosprawnych. Przed samym budynkiem Urzędu jak i na rynku znajduje się parking również z wyznaczonym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma oznaczeń Braille’a, pętli indukcyjnej. Do budynku urzędu można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) osoby głuchonieme i niesłyszące mają prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie. W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z usług w Urzędzie Miejskim w Pyzdrach, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w Sekretariacie, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form:

  • e-mail na adres: gmina@pyzdry.pl
  • faksem na nr +48 (63) 2768 333
  • telefonicznie na nr +48 (63) 2768 334
  • drogą pocztową na adres:
    Urząd Miejski w Pyzdrach, ul. Taczanowskiego 1, 62-310 Pyzdry

Metryka

  • opublikował: Administrator Systemu
    data publikacji: 2021-01-29 10:24
  • zmodyfikował: Aleksander Ciesielski
    ostatnia modyfikacja: 2021-02-17 08:14

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 13899
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2021-02-17 08:14:32