Treść strony
Zameldowanie (wymeldowanie) osoby na pobyt stały lub czasowy
Podstawa prawna
Ustawa prawna z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (jednolity
tekst Dz. U. z 2006 r. Nr. 139, poz. 993 z późn.zm.).
Wymagane dokumenty.
Wypełniony formularz (druk) meldunkowy oraz:
1. Dla cudzoziemców przy zameldowaniu na pobyt stały – dokument potwierdzający prawo stałego pobytu lub karta stałego pobytu.
2. Dokument stwierdzający tożsamość (dokumentem potwierdzającym tożsamość dla osób niepełnoletnich jest odpis skrócony aktu urodzenia).
3. Wojskowy dokument osobisty – dla osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony z wyjątkiem funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Służby Więziennej oraz Centralnego Biura Antykorupcyjnego.
4. Potwierdzenie wymeldowania z pobytu stałego w poprzedniej gminie dla osób meldujących się na pobyt stały.
Przy zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt czasowy ponad 3 miesiące najemna osoba, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu, lub właściciel lokalu jest zobowiązany potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące, oraz przedłożyć do wglądu dokument zaświadczający o tytule prawnym do lokalu.
Przy zameldowaniu należy stawić się osobiście i przedstawić dokument stwierdzający tożsamość (za osobę niepełnoletnią czynność wymeldowania dokonują osoby sprawujące prawną opiekę),
Zameldowanie na pobyt czasowy do 3 miesięcy dokonuje się w obecności najemcy, właściciela lokalu po okazaniu tytułu prawnego do lokalu (do wglądu) na ustny wniosek, zawierający datę przybycia do miejsca pobytu, adres i zamierzony czas trwania pobytu.
Wymeldowanie z pobytu czasowego do 3 miesięcy przed upływem zamierzonego czasu
pobytu dokonuje się ustnie.
Opłaty.
Czynności nie podlegają opłacie skarbowej.
Termin i sposób załatwienia.
Zameldowania i wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza
meldunkowego
Inne informacje.
Ze względu na czas zamierzonego pobytu rozróżnia się następujące formy zameldowania i wymeldowania
1. Zameldowanie na pobyt stały lub wymeldowanie z pobytu stałego.
2. Zameldowanie na pobyt czasowy ponad 3 miesiące, wymeldowanie z pobytu czasowego ponad 3 miesiące (jeżeli okres pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu, osoba opuszczająca miejsce pobytu jest zwolniona od obowiązku wymeldowania się),
3. Zameldowanie na pobyt czasowy do 3 miesięcy.
W przypadku zmiany miejsca pobytu należy dokonać zameldowania przed upływem czwartej doby, po przybyciu na nowe miejsce.
Zameldowanie ma charakter rejestracyjny.
Metryka
- opublikował: Michał Strzyżykowskidata publikacji: 2010-12-20 12:06
- zmodyfikował: Michał Strzyżykowskiostatnia modyfikacja: 2011-04-09 13:59
Metryka strony
Urząd Miejski w Pyzdrach
ul. Taczanowskiego 1
62-310 PYZDRY
Numer JST z systemu TERYT: 3030043
(Województwo Wielkopolskie - 30 Powiat wrzesiński - 3030)
NIP Urzędu Miejskiego: 667-12-48-322
Regon Urzędu Miejskiego: 000529597
NIP Gminy i Miasta Pyzdry: 789-16-49-986
Regon Gminy i Miasta Pyzdry: 311019415
Dane kontaktowe, konta
tel. +48 63 276 83 33
fax +48 63 276 83 34
e-mail: gmina@pyzdry.pl
Konto opłaty skarbowej, podatki:
53 9681 0002 3300 0101 0016 0880
PBS Września O/Pyzdry
Konto opłaty za gospodarowanie odpadami kumunalnymi:
53 9681 0002 3300 0101 0016 0880
PBS Września O/Pyzdry
Godziny urzędowania
Urząd czynny:
pn. 8.00-16.00, wt.-pt. 7.15-15.15
Kasa Urzędu Miejskiego czynna:
pn. 8.00-14.00, wt.-pt. 8.30-13.00